Translate,Home

zondag 19 november 2017

weekbabbel 19 - 26 november 2017

               Ad de JONG  -  HEUKELUM
                                            Masker tegen fijn stof
Masker

Mijn oude masker was aan vervanging toe en daarom heb ik op internet gezocht naar vervanging. Dit had ik gevonden bij www.astbestshop.nl Ik heb een masker met 2 filters tegen fijn stof. Dit zal wel een goede zijn als je er asbest mee kan verwijderen. Dan zal het ook zeker wel goed zijn tegen het fijne stof van duiven. Eigenlijk moet iedere liefhebber zo’n masker op doen. Je heb er helemaal geen hinder van en de duiven zijn er zo aan gewend. Mijn duiven zijn het al jaren gewend. Zonder masker had ik al jaren geen duiven meer gehad. Ik zal u zeggen welke ik heb gekozen : BLS 4000R (M/L) € 18,76 en de BLS 202 P3 filter € 13,42. Er komt € 6,95 verzendkosten bij. Voor de prijs van € 39,13 werd het netjes thuis bezorgd. U zal zeggen ,  ik niet met zo’n masker op. Zoals ieder wel weet is duivenstof slecht voor de longen. Beter nu een masker op dan later zeggen , had ik maar …….
Op eigen hok

Nog steeds gaat alles goed met de duiven. Eind deze maand komt Ko Schoenmaker de duiven enten tegen paramixo. Van de vroegere jongen van 2017 zijn er die nog één of twee pennen moeten stoten. De latere jongen van 2017 en de oudere duiven zijn er wel door en glimmen je tegemoet. Nu maar vast enten dan hebben we dat weer voor een jaar gehad. Ik sluit ze op in de bak of ik zet ze in de schuur klaar in manden. Dan is het enten zo gebeurd. Ko maakt op deze middag een rondje Leerdam , zo hebben veel liefhebbers hun duiven geënt. Volgend jaar gebeur dit ook nog een keer met de jongen. De voorbije week zijn we zelf ook geënt , niet tegen paramixo hoor , maar tegen griep. Helpt bij mij wel de laatste jaren. Wel eens enkele dagen wat rillerig en dan wat vroeger naar bed maar niet een echte griep. Zo hopen we zelf de winter weer door te komen. Goede gezondheid en hou je haaks.
mail  addejongheukelum@hotmail.com                                                                                                                 http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten