Translate,Home

zondag 13 juli 2014

weekbabbel 13 - 20 juli 2014

               Ad de JONG  -  HEUKELUM

Duiven in de ren waar ze ook in bad gaan.

Supporteren

Nu Holland heeft verloren van Argentinië met voetbal en geen eerste meer konden worden zijn er velen die de oranje spullen gelijk hebben opgeborgen. Nou dan bent u geen echte supporter vind ik , je blijft toch achter de jongens staan als echte supporter. Gisterenavond is er om de derde plaats gespeeld en onze jongens versloegen Brazilië met 3 - 0 en dat telt toch ook. Als je elftal derde van de wereld wordt is dat toch ook een pracht prestatie. Van te voren heeft van Gaal veel kritiek gehad en we dachten allemaal dat ze niet ver zouden komen. Dacht het zelf ook , maar toch mooi dat ze geen enkele wedstrijd in de speeltijd hebben verloren , hulde aan ons elftal. Ja dat is altijd zo als het goed gaat in wat voor sport ook dan is het onze club , onze Sven , onze ….. noem ze verder allemaal maar op.  Gaat het iets minder dan is het niet meer onze , we zijn tegenwoordig niet snel meer tevreden. Het is tegenwoordig allemaal snel , vlug en geen tijd.
Toen ik vroeger nog boerde deed ik het hooien en kuilen samen met de buurman. Er lag eens hooi dat zaterdag goed was om binnen te halen. Ik zat zaterdagmorgen op de duiven van een kort vluchtje te wachten toen de buurman met de auto langs kwam. Hij de auto in z’n achteruit en hij kwam vragen Ad vanmiddag zeker hooien. Nee , ik heb vanmiddag een duivenvlucht. Hij zei het hooi is toch goed , ja het is goed maar vandaag heb ik duiven. Het hooi ligt er een maandag ook nog wel en dat was ook zo. Ik zei velen gaan 3 weken op vakantie en ik heb op zaterdag duiven. Zeven dagen in de week ben je bezig en ook vaak s’avonds en dat was mijn ontspanning. Dat van dat komt dan maandag wel komt misschien wel omdat ik zuidelijke roets heb … haha.

Op eigen hok

Voorbije dinsdag en woensdag heel de dag regen , goed voor de tuin maar ben blij als het weer wat vaster weer wordt met zon en 23 tot 25 graden. Doordat Meaux 14 dagen geleden slecht is verlopen. Is deze week nadat vorige week alles was afgelast ook de vlucht uit Morlincourt afgelast. Nu mag je op vrijdag in manden voor een trainingsvlucht uit Quivrain. Doordat ik de weersverwachtingen niet goed vond zijn er geen duiven mee gegaan. En het bleek zaterdag ook velen kwamen dichter bij huis , naar huis of werden uitgesteld. De vluchten die wel gelost werden in Frankrijk hadden een traag verloop. Zondag niks warm en weer een regen. Het is me het jaartje wel , zeker de laatste weken. Laten we hopen dat het snel mooi weer wordt met de jonge duiven vluchten zodat we er allemaal weer meer zin in krijgen. En dat we voor volgend jaar een mooi stel jaarlingen overhouden. Hier staat deze week nog de dagfond vlucht uit Tours op het programma en de week erop is er nog Cahors. Er gaan er waarschijnlijk 8 tot 10 mee naar Tours en de 2 die naar Brive en Periqueux geweest zijn mogen mits ze goed zijn naar Cahors. Dinsdag 8 juli is de eerste africhting voor de jongen afgelast. Nu is er 15 juli een africhting gepland en zo te zien zijn de verwachtingen voor dinsdag goed. Dus laten we hopen op een mooie training met geen verliezen. Zaterdag 15 juli is weer een africhting voor de jongen en de week erop de eerste vlucht uit Asse Zellik 121 km. We zullen het zien de komende weken hoe het gaat met de jongen. U allen veel succes met de jonge en geniet van uw duiven. Doe extra uw best met de jongen want een mooi gezegde is : wie de jeugd heeft heeft de toekomst. Zo is het in het duivenhok krek zo , de jongen van nu zijn de jaarlingen voor de toekomst.
Van een clubgenoot werd z’n beste duif die mee was naar Meaux 28 juni opgegeven hij zat in Reims niet ver van de losplaats en was met zwaar onweer en rukwinden tegen de grond geslagen. En dan zeggen dat er niet onverantwoord is gelost …. 

Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl
U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten