Translate,Home

zondag 22 juni 2014

weekbabbel 22 - 29 juni 2014


               Ad de JONG  -  HEUKELUM

       
                                        De 025 zeer mak jong duifje.

Lieve duif.

Dit jaar een extreem mak jong duifje , ga ik het hok in zit ze gelijk op arm of schouder. Wil nog niet zeggen dat ze hard zal vliegen maar het is een genot zo’n lief beestje. Al vliegt ze geen enkele prijs ze mag zeker blijven. Zit ik op het bijzet tafeltje dat in het hok bij de jongen staat dan komen er al meer op mijn knie zitten , prachtig toch. De andere zagen dit de 025 doen en zij worden ook makker. Enkele jaren geleden voerde ik de jongen van buiten af in de ren. Nu ik een masker op heb ga ik weer een poosje in het hok zitten. Al zou je niet mee doen met de vluchten dan is het zo ook prachtig om met duiven om te gaan. Zo is enkele duiven houden ook prachtig voor kinderen.
Deze week drie vluchten in manden en ja hoor in ons inkorflokaal staat een oude tv om naar het voetbal te kijken. Eigenlijk is het best gezellig , zou zeggen laat maar staan. Kunnen we later naar Lingo kijken … haha.
Nu Nederland door is hebben we voorlopig nog wat te kijken tijdens het inkorven. Top ploegen zijn al uitgeschakeld of houden zich vast aan de laatste stro halm. Maandag speelt Nederland tegen Chili en daar hebben ze nog zomaar niet van gewonnen. Het is hier altijd maandag de manden ophalen maar nu is het verschoven naar dinsdag en dat moet kunnen toch. Manden ophalen voor diegene die het weet hier moeten op elke vlucht de duiven aangevoerd worden. De korte vluchten naar Meerkerk en de dagfond en overnacht naar IJselstein. Een heel gedoe allemaal , de vrachtprijzen zouden daardoor lager zijn. Nou dat valt tegen , voor het aanleveren moet je hier aan de vereniging € 0,10 extra betalen plus nog  € 0,02 extra. Kijk in het Spoor waar elke week de vrachtprijzen staan dan kunt u zien dat afdeling 7 echt niet bij de goedkopere zit. Los van het feit van aanleveren en ophalen van de manden wat een hele belasting is voor de leden.

Op eigen hok

Er waren deze week 3 vluchten , als eerste was er Periqueux overnacht. De 2 duiven die naar Brive zijn geweest waren weer goed in orde en mochten mee. Toen ik zaterdagmorgen de hokken van de duivinnen had schoon gemaakt keek ik in het hok en zag de 10-315 lopen. Ik schrok er van want dat had ik eigenlijk niet verwacht. Snel naar de klok of er een piep was geweest en ja ze was geconstateerd om 10.14 uur. Het bleek de eerst gemelde in de club , achteraf bleek ze 1,5 minuut te kort te komen voor de eerste plaats. Ben best tevreden over haar prestatie. Na een 4e op Brive nu een 2e in de club. De tweede een doffer was om 18.15 uur gearriveerd en zag er nog fit uit , heeft onderweg vast en zeker een drink pauze gehad. Voorlopig hebben ze rust , als ze in orde zijn mogen ze over 5 weken naar Cahors.
Donderdag zijn er 10 mee gegaan naar Bourges 563 km. Als eerste een jaarling duivin uit zoon Shakira x Kweekmoederke ze liep om 14.46.38 uur naar binnen. Ze kwam ook op deze vlucht 1,5 minuut te kort voor de eerste. De helft van de duiven staan op deze vlucht op de uitslag. s’Avonds laat kwam een oude doffer die flink gewond was , deze is het hele jaar uitgeschakeld. Er is nog één oude duivin onderweg die al 2 op 2 had op de dagfond.
Vrijdagavond gingen er 10 mee naar een midfond vlucht vanuit Maxence 333 km. Hierop waren de betere duiven mee dus goede hoop na twee tweede plaatsen eerder op de dag. Dat je het in duivensport nooit weet heb ik ook weer onder vonden. Hierop hartstikke laat , onbegrijpelijk , wel in een kwartier alle 10 thuis. Als eerste een duivin uit zoon Dikke Blauwe x Eyerkamp Verkerk duivin. In de club achterin nog twee prijzen in regio en afdeling nog drie. Zie bij uitslagen op de site.

Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl

U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten