Translate,Home

zondag 23 februari 2014

weekbabbel 23 februari - 2 maart 2014

              Ad de JONG  -  HEUKELUM

                         Mirjam en Moniek op podium prijsuitreiking Afdeling 7.

Weer terug

Weer proberen om een weekbabbeltje neer te typen , vraag is waar zal ik deze keer over beginnen.
Deze week van Hans van Dijk een foto toegezonden gekregen van de feestavond Afdeling 7 waar de kleindochters met me op het podium staan. Mooie foto , Hans bedankt.
Ook deze week zijn de ringen voor de Golden race van regio 4 Afdeling 7 binnen gekomen. Heb nu net enkele kleine jongen liggen. Uit een zoon van Shakira en bij Arno gaat bij één jong een ringetje om. Bij beide jongen aan de andere kant het beste van Hermans v d Branden via Henk Simonsz. Heb er zelf al jongen uit en dit zijn plaatjes , hopelijk komen deze ook goed op en vinden ze een plaats op een goed hok om een mooie prestatie op de Golden race neer te zetten.
Dan nog even over de Spelen wat hebben we het super gedaan als Nederlanders. Niemand had durven voorspellen dat we zoveel medailles zouden halen , toch hebben we het gedaan , mooi toch.
Dan is komend weekend de voorjaarsbeurs , hier ga ik altijd graag naar toe maar of het er volgende week in zit ? Had vorig jaar van vriend Henk een tip gekregen tegen luizen , best spul was van Schroeder genaamd U-200. Had het mee gebracht en begin maart gebruikt en tot nu toe geen luisje gezien , dus een aanrader wat mij betreft. Mocht ik naar de beurs gaan zal ik het zeker meebrengen.

Op eigen hok 

De jongen zijn van de weduwnaars af en deze zitten vanaf nu op weduwschap. Eens kijken of ze komende week eens een paar keer los kunnen,  het is alweer maart. Ook moeten de jongen nog los dus een heel gebeuren. Eén groep per dag als het weer is anders wordt het me te veel. Blijven er jongen een nachtje buiten dan kunnen ze de volgende dag met de ouden naar het hok komen. Zaterdag zijn de jongen van de kwekers opgehaald en al zeg ik het zelf , het waren prachtige jongen. Ook de nieuwe eigenaars uit Zeeland vonden ze geweldig , nu maar hopen dat er goede vliegduiven bij zitten en hopelijk één super. Had zelf de jongen van de weduwnaars willen houden maar deze gaan praktisch allen naar Brabant. Van enkele waren de eieren kapot gevochten , deze  hadden weer gelegen. Had er één ei bij gelaten , deze jongen zijn net te klein en zullen nog wel een weekje bij de doffers blijven. Had nog nooit de doffers alleen een jong groot laten brengen , dit jaar voor het eerst en ik kan niet anders zeggen ze hebben het geweldig goed gedaan. Als ze zo bakvaster zijn geworden kan het alleen maar voordelig zijn. In ieder geval beter dan vorig jaar toen ze geen jongen hadden groot gebracht.
Iedereen veel gezondheid en hou je haaks.

Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl

U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten