Translate,Home

zondag 9 december 2012

weekbabbel 9 - 16 december

                     
                                 

Voetbal nog leuk om naar te kijken ?
 
Nadat vorige week grensrechter Richard Nieuwenhuizen is overleden na de gevolgen van de agressie op het voetbalveld is er een hele discussie ontstaan over het hoe en waarom. Vind zelf zoiets onaanvaardbaar , de daders welke dan ook moeten hard gestraft worden. In dit geval zeker met de volwassen strafmaat en niet dat zulke gasten binnen een jaar weer los lopen. Bij deze wens ik de familie en vrienden van Richard veel sterkte de komende jaren.
Af en toe kijk ik wel eens even naar het Nederlandse voetbal op de tv. Meestal ook maar even want hier denken ze dat ze het spelletje goed kunnen spelen , het is meestal het kijken niet waard en zonde van de tijd. De meeste zijn over het paard gebeurde gasten die veeeel te veel verdienen door af en toe een wedstrijdje te spelen. Als je de tijd wanneer de bal niet in het spel is de tijd stil zet wordt het bij veel wedstrijden nachtwerk. En dan aan het eind zijn ze nog moe ook en hebben ze “ hard “ gewerkt , denken ze. Dan moesten ze maar eens in de zomer op een boerderij een weekje gaan werken. Van smorgens vroeg tot vaak savonds laat , melken – graskuilen – melken – graskuilen en dan net zoals wij vroeger deden met de gavel het gras op de kuil gelijk gooien. Dan kon je zeggen dat er hard gewerkt was. Nu zijn er tegenwoordig meer machines dan vroeger in mijn tijd en is het makkelijker maar als je dan kijkt dat je vaak 70 uur of meer maakt per week en de krent niet in de pap verdiend. Dan is dat toch wel droevig dat de kweker van ons voedsel er te weinig voor betaald wordt. Het is heel normaal dat hier alles in de schappen in de winkel ligt maar ons voedsel zal wel geproduceerd moeten worden en die producenten verdienen ook een goede snee brood.
 
Op eigen hok 
 
Voorbije vrijdag zou de veearts komen om de duiven in te enten tegen paramixo. Maar dit ging niet door daar de hij ziek was , helaas voor hem maar ik vond het niet zo erg want het was vrijdag met die sneeuw en harde wind niet zo lekker om met manden te slepen en de duiven daarin te doen. Meestal liet ik de duiven begin maart enten maar nu ze toch nog niet gekoppeld worden wilde ik het nu maar vast laten doen dan is het alvast gebeurd. Hopelijk is  Ko snel beter en is het dan niet zo koud als hij komt. Nu ben ik de koppels aan het samenstellen voor de komende kweek en dan maar weer hopen dat er bruikbare duiven uit komen. Voor de ene is een goeie een super en voor de ander is een super maar een gewone. Het is maar net hoe hoog de lat ligt. Vaak is dat er naar de grootste praatjesmakers geluisterd wordt maar of deze ook de beste duiven hebben is maar de vraag. Vaak moet je die met een korreltje zout nemen en gewoon zelf met beide benen op de grond blijven staan en je eigen plan trekken. Heb je een systeem en dat gaat goed , niet te veel veranderen. Misschien wel eens wat anders proberen. Zo gaat men steeds meer naar natuurlijke begeleiding en dat is natuurlijk prima. Men wil bij de duiven af van te veel medicijnen net als bij koeien , varkens en kippen. Vroeger had ik veel last van migraine en ik slikte iedere dag een homeopatisch middel , weet niet meer zo hoe dat middel heette. Had toen ik het gebruikte heel veel minder last van migraine , het hielp dus wel. Zo kan het met de duiven ook zo zijn dat een bepaald kruid ergens tegen helpt , je moet alleen uitvinden wat waar tegen helpt. Ik zou zeggen ga op internet eens zoeken naar verschillende kruiden , ben je weer een avondje onder de pannen.  

 Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl
U kan de weekbabbel en andere zaken bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten