Translate,Home

zondag 30 december 2012

weekbabbel 30 dec - 6 jan 2013


                             
Happy New Year
 
De kerstdagen zijn weer omgevlogen met heel de familie in huis , het was zeer geslaagd. We gaan / zijn weer aan een nieuw jaar beginnen als u dit lees. Aartje en ik wensen u allen het allerbeste voor het komende jaar. Het mooiste liedje om het nieuwe jaar te beginnen vind ik Happy New Year van Abba een prachtig nummer. Nu ben ik fan van deze groep geweest , en nog. Hun songs zijn nog jarenlang mooi om naar te luisteren. Heeft u na elkaar het beste te wensen vuurwerk afgestoken dan hoop ik dat het allemaal goed is gegaan , een goed begin is het halve werk. Velen van u hebben weer goede voornemens om wat te doen wat goed voor je is en hopelijk lukt het. Waar een wil is is een weg zullen we maar zeggen. We hebben nu wel een jaar waarvan me de laatste twee cijfers me niet zo fijn in de oren klinken. Maar ach , hier kan je niets aan veranderen en we zullen het met 13 aan het eind moeten doen. Voor Evert van Benthem was 13 een geluksnummer hij won immers 2x de elfstedentocht. Misschien brengt dit jaar u ook veel geluk en heeft u een top jaar op alle gebied. Wij als duivenliefhebbers zijn ook weer benieuwd hoe het dit jaar zal lopen. Kunnen we een mooie ronde jongen kweken en gaat het goed met het loslaten van de oude en later met de jongen. Hopelijk sneuvelen er geen door de roofvogels. Ook hoop ik dat er dit jaar veel mooie vluchten komen met mooi duivenweer met snelheden van 1200 – 1300 meter per minuut. Over negen maanden weten we weer hoe het seizoen 2013 is gegaan. Nu dromen we voorlopig nog van een eerste Nationaal.
 
Op eigen hok
 
De kweekdoffers zijn deze week in de kweekboxen gegaan en worden nu bijgelicht van 7.00 uur tot 19.00 uur. Ik denk dat dit nu ze nog alleen zitten lang genoeg is , misschien dat het als ze gekoppeld zijn er een uurtje bij komt. Jaaaren geleden had ik eens gelezen dat je bij de kwekers gerust de lamp 24 uur per dag aan kon houden. Dan zouden de jongen extra gevoerd worden en beter groeien. Toen dit ook eens geprobeerd , in begin ging alles goed. Maar toen de derde ronde eieren er aan kwam werd het bij alle koppels maar één ei. Ik denk dat dit aan de 24 uur dagen heeft gelegen. Toen gelijk het licht uit gedaan en daarna weer gewoon twee eieren in de schaal. Dit dus daarna nooit meer gedaan en geen problemen meer gehad. Dus te veel licht is blijkbaar toch niet goed wat werd beweerd. Zoals weleens gezegd TE is nooit goed behalve TEvreden. Maar ach , je lees weleens wat en dan probeer je het maar het is meestal zo doe je eigen systeem als dit goed gaat. Zo maakte ik bij de jongen nooit de hokken schoon en in 2012 wel netjes gedaan. En het slechtste jaar ooit met de jongen gehad. Dus in 2013 komt er geen krabber meer in het hok bij de jongen. Kan in ieder geval niet slechter dan in 2012. Anderen die hier jongen vandaan hadden hebben er wel goed mee gespeeld dus we zullen komend jaar wel zien hoe het gaat.
 
Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl
U kan de weekbabbel en andere zaken bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten