Translate,Home

zondag 23 december 2012

weekbabbel 23 - 30 december


Kerstdagen 2012
 
De donkere dagen zo aan het eind van het jaar en de lange avonden zijn voor ons ook wel weer gezellig. Het is nog leuker als er een weekje vakantie aan vast zit. Toch zijn er ook nog veel mensen die moeten werken zoals in de ziekenhuizen , bejaardenhuizen , fabrieken , bedrijven met levende dieren en nog wel meer.  Misschien gaat u omdat u vrij bent een week op wintersport , nou wij zijn niet van die uitgaanders en blijven daarom lekker thuis. De hout kachel aan … lekker , op tweede Kerstdag komt de hele bups , schoondochter Tessa gaat dan eten klaar maken. Ze kan dit heerlijk dus ik verheug me er al op. Ik kan me voorstellen als je met deze dagen helemaal alleen bent en je niemand ziet blij bent als deze donkere dagen weer voorbij zijn en het normale leven verder gaat. Dan moet ik denken aan de reclame van de oude man die naar de winkel gaat , de auto niet start en langs de huizen loopt waar het gezellig is. Voor zijn huis laat hij de sleutel ook nog vallen , plots gaat de deur open en als verrassing zit heel de familie hem op te wachten voor een kerstdiner. Prachtige reclame maar voor veel oudere mensen is het wel realiteit dat ze alleen thuis zitten met Kerst. Heeft u iemand in uw omgeving die alleen is ga er even langs of nodig ze bij u uit dan is het voor zo’n mens ook een fijne dag. Ook een kaartje of belletje kan veel betekenen. Maar zoals bij zoveel mensen is het tegenwoordig ik … ik en druk … druk. Dat is bij velen wel de mentaliteit en dat hoort eigenlijk niet zo te zijn. Denk deze dagen ook eens aan een ander , u kan er een heel goed gevoel aan over houden. U allen Prettige Kerstdagen toegewenst.
 
Op eigen hok
 
Voorbije dinsdag was het redelijk weer en zijn de duiven weer in de ren in bad geweest. Wel meer werk als anders want de buitenkraan staat uit en moet ik water halen in de schuur. Altijd krijgen ze gewoon kraanwater in het bad maar nu ik toch emmertjes water moet halen in de schuur pak ik één emmer warm en één emmer koud water. Ze lagen lekker in het lauwe water te genieten. Toen ze droog en in de ren zaten dan sta je te genieten hoe mooi strak ze er bij zitten. Gisteren lag voor de ren weer een bos veren en pennen dus de sperwer zal wel weer wat te pakken hebben gehad. De buurman van 2 huizen verder , oudere mensen , zei pas nog , we zien de duiven niet meer vliegen. Als ze los zijn gaan ze vaak zitten kijken als ze hun trainingsrondjes maken en genieten daarvan , leuk toch. Ook op de regionale tv waar de uitslag op staat wordt tijdens het vliegseizoen iedere week gekeken. Ja , ze houden het wel in de gaten of de duiven hun best hebben gedaan.
Als er tijd voor is wil ik deze week de doffers in de kweekboxen doen en ze dan wat bij gaan lichten. Hoeft niet zo lang denk ik zo maar toch wel even. Wil ze als kan begin januari koppelen. Dan is het wel weer meer werk daar ze alle een eigen drinkpot hebben en natuurlijk ook apart gevoerd moeten worden. Maar ja , als ze dan gekoppeld zijn weet je in ieder geval dat de jongen uit dit koppel komt. Als je 20 koppels in één hok heb en uit een koppel komt één goeie en je haalt er later nog 20 uit en ze zijn niks waard . Dan kan het zomaar zijn dat die ene goeie een andere vader heeft. Zit een koppel in een kweekbox dan hoef je er geen DNA voor te laten doen , dan is het 100% zeker. Ze zullen dus nog even moeten wachten voordat het bruiloft is , maar voor je het weet is het weer zover.
 
Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl
U kan de weekbabbel en andere zaken bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten