Translate,Home

zondag 11 november 2012

weekbabbel 11 - 18 november

Nu hebben we allemaal weer goeie

    
Nonnen op 8 november 2012 in hun hok.     
 
Nu de rui weer zo’n beetje achter de rug is zitten de duiven er weer mooi bij. Alle liefhebbers hebben nu weer goeie duiven als je het tenminste wil geloven. Als volgend jaar de eerste vluchten zijn geweest kunnen we snel zien welke hokken de eerste viool gaan spelen. Meestal komen de goeie duiven weer snel bovendrijven. Wat voor puntensysteem je ook gebruik voor een kampioenschap moet het al niet gek gaan dat de liefhebber met de beste duiven niet bovenaan staat. En zo hoort het ook te zijn tenminste dat is mijn mening.
Ik erger me ieder jaar aan de Nationale Hok kampioenschappen door onaangewezen en aangewezen bij elkaar te tellen. Een hok kampioenschap is dat je het beste hok duiven heb , dat denk ik tenminste. Als je het bij elkaar tel is dit vaak niet het geval.
Als voorbeeld :  ik geef er 20 mee , dan moet ik voor onaangewezen 2 duiven draaien en krijg daar voor de gemiddelde punten. Nu vlieg ik op de vluchten in de regio iedere week 1 t m 10 en gemiddeld 16 prijzen.  Jammer genoeg waren de aangewezen duiven heel laat of te laat. Nu heb ik duidelijk het beste hok duiven maar omdat ik geen of weinig punten van het aangewezen heb kom ik Nationaal nergens. En toch heb ik het beste hok duiven , dat ik geen verstand heb om de goeie aan te wijzen is mijn fout. Daarom zou ik het liever splitsen in onaangewezen ( Beste Hok ) het verfijnde systeem en aangewezen ( Beste Liefhebber ) 2 van de bovenste 3 gedeeld door 2. Maar ach , dit is mijn mening en vele anderen zullen er anders over denken en dat mag natuurlijk ook.
 
Op eigen hok
 
Hier is nog steeds niet zoveel over te vertellen , het is een beetje de rustige tijd van het jaar al moeten ze wel goed verzorgd worden en dat doen we als duivenliefhebbers natuurlijk het hele jaar door. Al hoeven de teugels nu niet altijd zo strak te staan. Duivensport moet geen verslaving zijn er zijn meer dingen in het leven dan alleen duiven. Hier krijgen de duiven wel altijd 2x per dag wat voer , er zijn er ook velen die 1x per dag voeren. Dat kan natuurlijk ook , zo zie je maar weer dat ieder zijn/haar eigen systeem kan en mag hebben. Zelf laat ik ze liever 2x wat eten , nu ben ik zelf geen duif , maar ik eet wel 3x per dag. De doffers kort en de nonnen krijgen nu 2 delen start en 2 delen vlieg van Matador. Als de vlieg op is en de laatste pennen zijn aangegroeid zullen ze het alleen met start moeten doen. De overnachters , weduwduivinnen kort en de kwekers krijgen een Ronny van Tilburg samenstelling. Met de kweek krijgen ze allemaal voer van Ronny.
De overnachters komen nu niet zoveel los omdat ze bij de buren aan het schilderen zijn. Regelmatig gaat er een hoogwerkertje de lucht in en daar zouden ze van kunnen schrikken. Ook zijn ze bij de achterbuurman geregeld aan het jagen op hazen of wat dan ook en je zou ze maar net los hebben en ze beginnen te knallen ook daarom maar wat meer vasthouden.
Alle duiven krijgen nu een Parathyfus kuur had dit vorig jaar ook gedaan , ik had het toen van de beurs meegebracht en had nog genoeg voor nu. Nou eigenlijk niet meegebracht want het was uitverkocht , Gerard Schalkwijk heeft het netjes opgestuurd. In de drinkpot zit nu dus Para-mix van Travipharma. Had van Gerard ook een fles Forta Vita en dat zal ik hierna eens geven in plaats van de Super Elixer 4+. Bas en Gerard Verkerk geven Forta Vita al jaren dus het zal niet slecht zijn denk ik zo. Anders zouden die mannen het niet al die jaren gebruiken.
 
Bieden op een bon kan nog  
 
Tot vanavond 11 november 21.00 uur kan u bieden.                 
U moet kijken bij www.bonnenverkoop.nl en dan bij Duivenvlucht.
 
Ook één bon bij Fondclub IJsselstreek , bieden tot 15 november 22.00 uur.
U moet voor deze bon kijken bij www.fond-krant.nl
Wilt u wat halen in Heukelum , grijp uw kans.
 
Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl
U kan de weekbabbel en andere zaken bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten